پست و مخابرات استان چهارمحال و بختیاری
از ویکی اطلس فرهنگی ایران
ارتباطات در دنياى امروز نقش و جايگاه ويژهاى دارد و پيشرفت سريع اين تكنولوژى باعث گرديده كه عصر حاضر، «عصر ارتباطات» نام گذارى شود.
از جمله مهمترين وسايل ارتباط جوامع پست و مخابرات مىباشد. در راستاى اين پيشرفت، ارتباطات استان در سالهاى اخير توسعه زيادى يافته و روز به روز نيز در حال گسترش مىباشد.
در اين استان تا پايان سال 1378، 5 اداره پست، 246 دفتر پستى (شامل 28 دفتر پست شهرى و باجه، 9 پست روستايى و 209 دفتر پست و مخابرات)، 55 نمايندگى پست، 152 صندوق شهرى، 284 صندوق روستايى و 3 آژانس پستى وجود داشته است.
علاوه بر خدمات پستى ذكر شده در استان، تعداد 18 سرويس پست تصويرى، 30 سرويس پست پيشتاز و 18 سرويس خدمات خودرويى و 4 پست تلفنى مشغول فعاليت بودهاند.
تعداد كل تلفنهاى نصب شده در استان تا پايان سال 1378 برابر 120526 خط بوده است كه از اين رقم 87901 خط ديجيتال، 29600 خط EMD و 3025 خط تلفن همراه بوده است.
از كل خطوط تلفن استان 74 درصد به مناطق شهرى و 26 درصد به مناطق روستايى اختصاص دارد.