ÌÓÊÌæ ÇÑÊÈÇØ ÈÇ ãÇ ÎÇäå  

راه‌های ارتباطی استان کهگیلویه و بویراحمد

از ویکی اطلس فرهنگی ایران

(تفاوت بین نسخه‌ها)
پرش به: ناوبری, جستجو
جز (۱ نسخه)
 
سطر ۷: سطر ۷:
 
{{منابع}}
 
{{منابع}}
 
[[رده:راه‌های ارتباطی]]
 
[[رده:راه‌های ارتباطی]]
 +
استان كهگيلويه و بويراحمد در سال 1378 داراى 1169 كيلومتر راه آسفالته و شنى بوده است كه از اين مقدار 1059 كيلومتر راه آسفالته و 110 كيلومتر راه شنى مى‏باشد كه زير نظر حوزه استحفاظى اداره كل راه و ترابرى استان اداره مى‏شود.
 +
 +
در دوران ستم‏شاهى حتى يك راه درجه يك روستايى در استان كهگيلويه و بويراحمد وجود نداشت؛ ولى بعد از پيروزى انقلاب اسلامى، 3300 كيلومتر راه روستايى در سطوح مختلف احداث شد كه تا حدودى مشكل اساسى روستانشينان در زمينه عمران و آبادى، كشاورزى و دامدارى را حل نمود و در زمينه آسفالت، قبل از انقلاب حتى ياسوج (مركز استان كهگيلويه و بويراحمد) هم جاده آسفالته نداشت؛ ولى در حال حاضر، از سوى جهاد سازندگى 130 كيلومتر از راه‏هاى روستايى بهسازى و آسفالت شده است.

نسخهٔ کنونی تا ‏۷ فروردین ۱۳۹۱، ساعت ۱۲:۲۶

محتویات

راه‌های زمینی

راه‌های هوایی

راه آهن

منابع

استان كهگيلويه و بويراحمد در سال 1378 داراى 1169 كيلومتر راه آسفالته و شنى بوده است كه از اين مقدار 1059 كيلومتر راه آسفالته و 110 كيلومتر راه شنى مى‏باشد كه زير نظر حوزه استحفاظى اداره كل راه و ترابرى استان اداره مى‏شود.

در دوران ستم‏شاهى حتى يك راه درجه يك روستايى در استان كهگيلويه و بويراحمد وجود نداشت؛ ولى بعد از پيروزى انقلاب اسلامى، 3300 كيلومتر راه روستايى در سطوح مختلف احداث شد كه تا حدودى مشكل اساسى روستانشينان در زمينه عمران و آبادى، كشاورزى و دامدارى را حل نمود و در زمينه آسفالت، قبل از انقلاب حتى ياسوج (مركز استان كهگيلويه و بويراحمد) هم جاده آسفالته نداشت؛ ولى در حال حاضر، از سوى جهاد سازندگى 130 كيلومتر از راه‏هاى روستايى بهسازى و آسفالت شده است.