راههای ارتباطی استان کهگیلویه و بویراحمد
از ویکی اطلس فرهنگی ایران
(تفاوت بین نسخهها)
مدیر سیستم (بحث | مشارکتها) |
|||
(یک ویرایش میانی توسط یک کاربر نشان داده نشدهاست) | |||
سطر ۷: | سطر ۷: | ||
{{منابع}} | {{منابع}} | ||
[[رده:راههای ارتباطی]] | [[رده:راههای ارتباطی]] | ||
+ | استان كهگيلويه و بويراحمد در سال 1378 داراى 1169 كيلومتر راه آسفالته و شنى بوده است كه از اين مقدار 1059 كيلومتر راه آسفالته و 110 كيلومتر راه شنى مىباشد كه زير نظر حوزه استحفاظى اداره كل راه و ترابرى استان اداره مىشود. | ||
+ | |||
+ | در دوران ستمشاهى حتى يك راه درجه يك روستايى در استان كهگيلويه و بويراحمد وجود نداشت؛ ولى بعد از پيروزى انقلاب اسلامى، 3300 كيلومتر راه روستايى در سطوح مختلف احداث شد كه تا حدودى مشكل اساسى روستانشينان در زمينه عمران و آبادى، كشاورزى و دامدارى را حل نمود و در زمينه آسفالت، قبل از انقلاب حتى ياسوج (مركز استان كهگيلويه و بويراحمد) هم جاده آسفالته نداشت؛ ولى در حال حاضر، از سوى جهاد سازندگى 130 كيلومتر از راههاى روستايى بهسازى و آسفالت شده است. |
نسخهٔ کنونی تا ۷ فروردین ۱۳۹۱، ساعت ۱۲:۲۶
محتویات |
راههای زمینی
راههای هوایی
راه آهن
منابع
استان كهگيلويه و بويراحمد در سال 1378 داراى 1169 كيلومتر راه آسفالته و شنى بوده است كه از اين مقدار 1059 كيلومتر راه آسفالته و 110 كيلومتر راه شنى مىباشد كه زير نظر حوزه استحفاظى اداره كل راه و ترابرى استان اداره مىشود.
در دوران ستمشاهى حتى يك راه درجه يك روستايى در استان كهگيلويه و بويراحمد وجود نداشت؛ ولى بعد از پيروزى انقلاب اسلامى، 3300 كيلومتر راه روستايى در سطوح مختلف احداث شد كه تا حدودى مشكل اساسى روستانشينان در زمينه عمران و آبادى، كشاورزى و دامدارى را حل نمود و در زمينه آسفالت، قبل از انقلاب حتى ياسوج (مركز استان كهگيلويه و بويراحمد) هم جاده آسفالته نداشت؛ ولى در حال حاضر، از سوى جهاد سازندگى 130 كيلومتر از راههاى روستايى بهسازى و آسفالت شده است.